lørdag 27. oktober 2012

Johnny - en loppishelt

I dag var det loppemarked på Nordseter igjen. Dette er mitt lokale loppis og her MÅ jeg tar turen hver gang. I tekstilavdelingen kom jeg i snakk med en søt dame over noen gamle gardiner. Vi var nok uenige om gardinene var pene eller ei, men det var vel nettopp det som var litt artig. Man treffer så koselige mennesker på loppis. Og jammen satt hun ikke ved bordet vårt i kaffeen og pratet lystig med min mann da jeg kom tilbake fra bokavdelingen..
Der fikk jeg også hilse på hennes mann Johnny Ude. Det viste seg at han er en skikkelig frivillig entusiast.
For vel ti år siden skulle han på loppis på Nordseter, da de som arrangerte hadde trøbbel med å få festet en presenning over møbelavdelingen. Han tenkte at alle her vil inn og gjøre sine kupp så her er det bare å hjelpe til og få festet det som festet skulle. Og dermed var han headhuntet til innsiden og har siden den gangen jobbet frivillig på Nordstrandskolenes musikk-korps sine loppis. Han har aldri hatt barn i korpset, men har veldig god samvittighet hver gang korpset spiller opp på 17.mai.
 
Johnny Ude
Loppemarkedet på Nordseter har også åpent
Søndag 28.oktober kl. 11 - 15
Ekebergveien 200, 1162 Oslo
 
Her er noen smakebiter fra vår dag:
Blå himmel over dagens loppis på Nordseter
 
Fullt trøkk i gymsalen

Når man deler på hjemmebaksten får man jo smake på flere..

Vinjar fant seg saccosekk som skal få nytt trekk og Lilja benyttet sjansen til å teste den i kafeen..

 Asta og Julius begynner å bli drevne loppegjengere med spesiale på bok og lekeavdelingen.
 
Anh og Iselin fant flere bøker og filmer
 
Vinjar er veldig fornøyd med dagens funn; en klovne-tellebok
 
Det er jo Egner-år, så da passet dette Doktor Dyregod-fatet godt. Det ble med oss hjem.

Mange fine finlopper

Nydelige gafler

Flotte serviser

Bokavdelingen på Nordseter er spesielt god..bør besøkes
 
Dagens tekstilkupp

Vi måtte jo stoppe en gang...det ble en del bøker og Vinjar har storkost seg med Julius i kveld.
Morsomt for mor og far også som fikk en hyggelig mimrestund.

Familiespill for hele gjengen
 

 
 



2 kommentarer:

  1. Ser ut som om det var et flott loppemarked. Jeg var også på loppis idag, jammen gjør de litt av en innsats!

    Ønske deg en fin uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Ja, det er veldig bra på Nordseter. Anbefales! De er så dyktige og holder god orden og oversikt. Jeg blir like imponert hver gang over hvordan de får det til. En stor innsats fra mange frivillige. Ha en strålende søndag!!

      Slett