lørdag 17. oktober 2009

Designernes Eget Julemarked

5. og 6.desember stiller MikkelitenDesignernes Eget JulemarkedDogA ved Akerselva.Dette er et helt unikt julemarked hvor man får møte mange designere direkte og kan kjøpe produkter som ikke er masseprodusert.

I år arrangeres markedet for 11.året og arrangørene har som filosofi å velge ut de beste og mest originale produktene og sørge for variasjon. Noen av de tidligere deltagerne er bl.a: Ugly Childen, Daydreams, Gilles & Cecilie, Kaja Gjedebo, Mette Møller, Merete Taule, Nina Banggren, Ove Harder Finseth, Stina Ørdal, So Hee, Sari Syvaluoma, TSH, Tone Dalen, Probat og mange flere.

Jeg er glad for å få sjansen til å være med på dette fabelaktige markedet og gleder meg til å vise frem kolleksjonen min. Ikke minst gleder jeg meg til to dager sammen med mange fantastiske og kreative mennesker.

Produksjonen er i full gang og jeg tråler østkantens loppemarkeder for skatter til nye plagg og gode naboer, venner og kollegaer kommer med avlagte klær. Hver ledige time brukes nå til å fundere over farger, klipping, stryking, sying. Og broderiene tar jeg på trikken på vei til og fra jobb.

I tillegg til kjolene er jeg veldig fornøyd med den nye buksemodellen til de små guttene (kan selvsagt også brukes av jenter). De er romslige og gode for bevegelse og sitter skikkelig godt på. Med hel rygg er de også lune og fine nå som høsten har kommet. Min halvannet - åring bruker sine i barnehagen daglig og jeg har brukt ham som prøvekanin denne høsten for å finne optimal fasong.

Jeg har også tatt frem høstkjolene til min datter. Og jeg ser med glede at fasongen fungerer som tenkt; de passer like fint i år som i fjor og tror faktisk hun kan bruke dem neste år også.
Håper mange tar turen på Designernes Eget Julemarked i år. Jeg har tidligere kjøpt mange flotte og unike julegaver der så jeg anbefaler alle å stikke innom. Ser frem til å se dere der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar