fredag 27. januar 2012

1 - 2- 3- 4

Det er ikke så ofte jeg tar meg tid til å dokumentere prosessen i et plagg, noe som egentlig er ganske morsomt å gjøre. For en stund siden fant jeg fire plagg / stoff som jeg tenkte å gjøre noe med og fikk tatt et par bilder underveis.
Jeg satte meg som mål at den skulle settes sammen intuitivt og raskt og ikke dvele for lenge over kombinasjoner.

Utgangspunktet var to sommerkjoler, en t-skjorte og en bit linstoff som jeg syns funket fint sammen fargemessig.

Valget ble striper i bærestykket pyntet med bånd...

...og linstoffet som skjørt med en liten glad jente som pynt.
Baksiden ble laget av en bit med mørk blå cord fløyel.
Ferdig resultat ble slik.
(lilla marihøneknapper fra marked i Berlin)
Jeg tenker å gjøre samme "øvelse" med restene av de samme stoffene en annen gang og se hva det da blir til..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar