fredag 10. august 2012

I bare nattkjolen




En enkel brun strikkejakke som nesten aldri har vært brukt var utgangspunktet for fredagskveldens prosjekt.  Den har lagt i skapet i årevis og ved hver opprydding har den overlevd til tross for at den ikke brukes. Siden den er så god som ny har jeg alltid tenkt at den må brukes til noe. Og endelig har den fått nytt liv.

På et loppemarked fant jeg en gang denne nattkjolen. Jeg likte mønsteret og de små historiene så tenkte at den måtte en gang kunne brukes i et prosjekt. Jeg har tatt den ut og inn av skapet mange ganger for mulige prosjekt, men ikke funnet tonen riktig. Så endelig kom jeg på strikkejakken .
Ryggen blir klippet ut
Nattkjole nåles på plass
 Små brune knapper var litt kjedelig. De ble byttet ut med ulike knapper med gull. I tillegg la jeg til et par knapper oppover på siden.
Små brune knapper ble litt kjedelig

Nattdykk i knappe-arkivet

Og så var den ferdig. Lurte på å gjøre noe med armene, men tror det kan bli for mye av det gode. Syns knappene og ryggen trenger en rolig atmosfære så de kan få vist seg frem.
Ferdig til slutt..noe trøtt

Nattstemning ved symaskinen






Når jeg først har startet på et prosjekt er det vanskelig å gi seg før det er ferdig. Så at det er tre barn som står tidlig opp er lett å glemme. Men det er ikke så farlig å sy til kl 2 på natten når man holder på i bare nattkjolenJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar